Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Додавання i вiднiмання двозначних чисел (2 клас)
Мета уроку.
Математика: вдосконалювати вмiння усно та письмово додавати i вiднiмати двоцифровi числа; вправляти у розв’язуваннi задач; розвивати логiчне мислення; закрiплювати умiння порiвнювати вирази; ознайомити з мiрами часу: столiттям, добою.
Я i Украïна: розширити знання учнiв про рiзноманiтнiсть природи; пробуджувати iнтерес до навколишнього свiту.
Виховувати увагу, пам’ять, уяву, допитливiсть, спостережливiсть, вiдповiдальне ставлення до природи, любов до неï.
Обладнання:
Мультимедiйний дiапроектор, екрани, сигнали, пiсня «Кабы не было зимы», грошi, квiти з прикладами, свисток, пiсня «Це моя Украïна» муз.М.Ведмедерi, сл.А.Камiнчука, годинник, снiжинки, малюнок сонечка з виразами, дерева з прикладами, аплiкацiя ведмедицi, збiрка П.Ι.Чайковського «Пори року».
Тема уроку: узагальнення та систематизацiя знань.
Ι. Органiзацiя класу. ( 1хв.)
Учитель.
Продзвенiв уже дзвiнок…
Починається урок.
Вiн незвичний i цiкавий.
До нас гостi завiтали.
Повернiмось до гостей,
Дружно скажем:
Учнi.
Добрий день! (дiти сiдають)
Девiз уроку:
Учитель. Учнi.
Мiркуємо - Швидко!
Вiдповiдаємо - Правильно!
Лiчимо - Точно!
Пишемо - Гарно!
Розпочинаємо урок-подорож «Вiд зими – до зими».
Сьогоднi зустрiнуться двi науки «Я i Украïна» i математика.
ΙΙ. Визначення теми i мети уроку та очiкування навчальних результатiв ( 2хв.).
Мета уроку:
Будемо вдосконалювати вмiння додавати та вiднiмати двоцифровi числа, порiвнювати вирази, розв’язувати задачi.
Отримаєте цiкаву iнформацiю про тваринний свiт Украïни, прослiдкуємо за змiнами природи протягом року.
Працюватимемо в групах.
Правила роботи прочитаємо за числами.
Слайд 1.
7 9 10 4
це всiх обов’язково оперативно
5 6 8
спорити доводити для
1 3 2
думати дiяти коллективно
З яким настроєм починаємо урок?
(Дiти на пальцях показують настрiй.)
- Я очiкую, що ви в групах i у парах будете працювати злагоджено.
ΙΙΙ. Актуалiзацiя знань, надання необхiдноï iнформацiï ( 5 хв.).
Слайд 2.
Все, що в природi iснує, нам математика порахує!
- Що таке природа?
Слайд 3.
(Все, що оточує нас, називаємо природою, крiм того, що зроблено руками людини.)
Слайд 4.
Портрет Чайковського.
- На уроцi звучатиме музика П.Чайковського, вiдомого росiйського композитора, автора 80 музичних творiв.
Вiн любив природу, своï почуття передав у збiрцi «Пори року». У вас буде нагода послухати цю чудову музику.
Загадка
Снiг на полях.
Лiд на рiчках.
Вiхола гуляє.
Коли це буває? (Взимку)
- Назвiть зимовi мiсяцi.
- Що можете сказати про мiсяць сiчень? (Рiк починає.)
-Що можете сказати про рiк, який iде? (Рiк Дракона, високосний рiк.)
- Любите гратись взимку?
- Давайте з’ïдемо з гiрки на санчатах за допомогою математичних дiй.
Слайд 5.
12+20…+
24…+
11…+
- 60
- Одним iз самих цiкавих чисел в математицi являється число 7.
- Що можете сказати про це число?
(7 нот у музицi;
7 кольорiв у райдузi;
7 чудес свiту;
Квiтка-семицвiтка;
Семиструнна гiтара;
Прислiв’я «Сiм раз вiдмiр – один раз вiдрiж»
Прислiв’я «Семеро одного не чекають»
Казка «Семеро козенят»)
Запис дати.
Калiграфiчна хвилинка.
-Запишемо усi двозначнi числа, у яких зустрiчається цифра 7 у порядку зростання.
17, 27, 37, 47, 57, 67, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 87, 97.
- Пiдкреслiть число, у якому найбiльша кiлькiсть десяткiв (97), найменша кiлькiсть одиниць (70).
- Яке найменше число?
- Яке найбiльше число?
- Повторимо правило усного (+) i (-) двозначних чисел i письмового (+) i (-). Якщо одиницi не вiднiмаються?
Бесiда.
- Назвiть головних героïв Новорiчних свят.
(Дiд Мороз, Снiгуронька, Дракон)
Слайд 6.
Дiд Мороз Снiгуронька
1=100 1=24 1=60 1=7 ?
Снiгуронька хоче зателефонувати Дiду Морозу, розповiсти зимовi новини, але вiн змiнив номер телефону.
Виконавши завдання, ми знатимемо його номер телефону.
Математичний диктант
Записати:
- Рiзницю чисел 20 см i 2 дм.
- Число, в якому 6 десяткiв i 7 одиниць.
- Суму чисел 30 i 2.
- Рiзницю чисел 30 i 2.
- Найбiльше одноцифрове число.
- Суму чисел 10 i 20 збiльшити на 16.
(0673228946)
- Тепер Снiгуронька може подзвонити Дiду Морозу.
ΙV. Вивчення нового матерiалу(5хв.).
Слайд 7.
Дiд Мороз теж потребує допомоги. Не може зрозумiти такi рiвностi:
1=100 1=24 1=60 1=7
Допоможiть зрозумiти, чому цi числа рiвнi.
Робота в групах.
-Хто яку рiвнiсть розумiє?
-Про якi мiри Дiд Мороз забув?
(Мiри часу.)
Слайд 8.
1 столiття = 100 рокiв
1 доба = 24 години
1 тиждень = 7 днiв
1 година = 60 хвилин
1 хвилина = 60 секунд
-Яка найбiльша одиниця часу?
(Столiття)
- Столiття складається iз миттєвостей – хвилин i секунд.
- Давайте берегти на уроцi кожну секунду!
V. Закрiплення знань i вмiнь (24хв).
Слайд 9.
Завдання.
- Знайдiть зайве слово:
Шпак, лелека, снiгур, ластiвка.
- Доведiть, що зайвим є снiгур.
-Чому однi пташки зимують у нас, а iншi вiдлiтають?
Холоду бояться? (Голоду.)
(Їдять комах, мух, жаб, личинок, а ïх у цю пору немає.)
-Важко взимку птахам, холодно i голодно.
Чекають вони вiд людей допомоги. Зробили годiвнички?
Гра.
- Допоможемо снiгуру долетiти до годiвницi.
Складемо числа, беручи по одному з кожноï колонки так, щоб у сумi одержати число 100. За цим номером будинку у садку у годiвницi багато ягiд.
Слайд 10.
Снiгур 100 Годiвниця
27 65
18 82
35 73
66 34
(Уснi обчислення.)
Птахiв, якi зимують у нас, годувати можна крихтами хлiба, насiнням, зерном.
Синички полюбляють сало, але несолоне.
Зробiть годiвнички, хто ще не зробив, i спостерiгайте за ними.
Загадка.
Тане снiжок.
Оживає лужок.
День прибуває.
Коли це буває? (Весною.)
- Назвiть веснянi мiсяцi. (Березень, квiтень, травень.)
Слайд 11.
(Звучить музика П.Ι. Чайковського «Пори року».)
Ось виглянуло сонечко iз-за хмар i посилає на землю лагiднi променi.
- У нас є нагода доторкнутись долоньками променiв сонечка.
Малюнок сонечка (долоньки).
Робота в парах.
(обчислюють i порiвнюють вирази у зошитах)
- Порiвнюємо вирази на промiнчиках, щоб сонечко заглянуло у всi куточки землi.
(Пара, яка швидше обчислить, вiдповiдає, крiпить долоньки.)
59+11 > 54+10
22+18 < 38+28
35+36 < 46+28
41+23 < 56+26
25+13 > 27+9
71+9 > 29+17
- Чому у виразах тiльки додавали числа? (Тому, що сонечко тепло тiльки посилає, а не забирає.)
Бесiда.
- Потеплiло.
У тварин пожвавлюються веснянi турботи.
У бiльшостi звiрiв потомство з’являється навеснi, у ведмедицi – всерединi лютого.
- Свiт тварин багатий та рiзноманiтний.
- Де живуть тварини?
(У лiсах, луках, горах, у морях)
- В Украïнi живе понад 500 000 видiв тварин.
- У тварин є особливi ознаки, яких не мають рослини.
Це перемiщення.
Слайд 12.

Задачi «У свiтi тварин».
Робота з екранами.
1). Киця й котик залюбки
Випiкали пирiжки.
Киця з тiста 7 злiпила.
Котик з снiгу тiльки 5.
Скiльки всiх, малеча мила,
Пирiжкiв вони з’ïдять? (7)
2). В однiй нiрцi жило 15 мишок, у другiй невiдомо. Всiх було 25.
Скiльки мишок жило у другiй нiрцi?
(25-15=10 мишей)
3). На деревi сидiло 40 сорок.
Проходив мисливець, вистрелив.
Скiльки сорок залишилось на деревi? (0)
4). Зайчик пробiгав до галявини 45 м. Злякався. Щоб заховатись за кущем пробiг ще 50 м. скiльки метрiв пробiг зайчик? (95)
5). Бiлочка заготовила на зиму 90 горiхiв i 32 гриба. На скiльки бiльше горiхiв заготовила бiлочка, нiж грибiв? (На 58)
Загадка.
Сонце пече.
Липа цвiте.
Жито поспiває.
Коли це буває? (Влiтку.)
- Назвiть перший мiсяць лiта? (Червень)
У вас канiкули. Вiдпочиваєте, набираєтесь сил.
У червнi спiють ягоди.
Однi з нах надзвичайно кориснi.
Лiкарi стверджують, що якщо з’ïсти 60 г цих ягiд, то людина може запастись на цiлий мiсяць вiтамiнами.
Про якi ягоди йдеться мова?
Знайдiть приклад, вiдповiдь якого =60.
Рацiонально розподiлiть завдання в групах.
Слайд 13.
Клубника Малина Смородина
23-10 71-50 23+26
41+45 80-24 47+13
(запис у зошитах, дiлять приклади мiж собою.)
Приклад, вiдповiдь якого буде дорiвнювати числу 60, допоможе вам знайти цi ягоди.
- Рацiонально розподiлiть завдання в групах.
(Вiдповiдi учнiв)
- Чорна смородина мiстить у собi багато вiтамiнiв С. Тому вона особливо корисна.
-Який другий мiсяць лiта? (Липень)
- Чому вiн має таку назву? (липа цвiте)
Липа цвiте, а бджоли збирають пилок з квiтiв липи. Тому буває липовий мед. Є ще мед гречаний, квiтковий, соняшниковий.
- Яка тваринка полюбляє мед?
- Ведмiдь.
Аплiкацiя ведмедицi.
- Розгляньте ïï, з яких фiгур вона складена?
Взимку вона спить, у лютому у неï народжуються ведмежата.
Фiзкультхвилинка.
Слайд 14
(Звучить музика «Кабы не было зимы».)
А ми зараз виконаємо зимовий танець.
Задача
Слайд 15
Iз 1 га соняшника бджоли збирають 42 кг меду, а з 1 га гречки на 31 кг бiльше.
Скiльки кг меду збирають бджоли з 1 га гречки?
(Сигнали, кому потрiбна допомога)
42+31=73 (кг)
Поставте запитання так, щоб задача розвʼязувалась у двi дiï.
Додати у 2 дiï
(На скiльки бiльше меду збирають бджоли з 1 га гречки?)
73-42=31 (кг)
(Скiльки меду збирають бджоли з 1 га соняшника та 1 га гречки разом?)
43+73=115 (кг)
(Розв’язують у групах. Зачитують вiдповiдь.)
Слайд 16.
-Мед корисний. Ним лiкуються.
-Давайте меду купимо.
1 банка меду коштує 85 гривень.
-Порахуйте, скiльки грошей у вашiй групi. (75 грн, 90 грн, 100 грн)
Чи зможете купити банку меду?
(Вибираємо продавця)
- Скiльки здачi?
-Якщо додавати та вiднiмати двозначнi числа навчились, то до магазину ходити можна.
Тiльки потрiбно навчитись обчислювати швидки i правильно.
Лiто – весела пора.
Пора розваг i вiдпочинку.
- Вiдпочивати вмiєте влiтку?
- Хлопцям пропоную пограти у футбол.
Дiвчатка плестимуть вiночки.
Завдання для хлопчикiв.
Конкурс на кращу футбольну команду.
Слайд 17.
Прошу скласти приклади на додавання двозначних чисел, сума яких дорiвнюватиме числу 27. За кожний складений приклад зараховується 1 гол.
10+17=27
11+16=27
12+15=27
13+14=27
(Капiтани команд зачитують приклади).
Свисток!
Перемогла команда……
Завдання для дiвчаток.
Кожна дiвчинка може брати по 1 квiтцi, на якiй записанi приклади.
Пiсля розв’язання «плетемо» на дошцi вiнок.
30+25 40-22 30+21
60-13 30-11 50-14
70+12 50+16 20+37
-Дiвчатка сплели вiнок з квiтiв.
(Перевiрка. Сигнали. Вiнок на дошцi.)
Загадка.
Спустiли поля.
Мокне земля.
Дощ поливає.
Коли це буває? (Восени)
-Назвiть перший осiннiй мiсяць. (Вересень)
Завдання «Математичний годинник».
Велика стрiлка вказує на перше число прикладу, маленька – на друге число.
(Учнi стрiлками вказують на числа i обчислюють)
-Якого числа йдемо пiсля лiтнiх канiкул до школи?
-У якому класi будете навчатись?
-Якi оцiнки хочете отримувати?
-Скiльки учнiв у нас у класi?
-Наступний мiсяць який? (жовтень)
Завдання мудроï сови.
-Сова – символ мудростi.
Слайд 18.
-Вона просить записати всi двозначнi числа, сума десяткiв i одиниць яких дорiвнює:
Ι група – числу 6
ΙΙ група – числу 7
ΙΙΙ група – числу 4
(Бiля дошки працює два учнi вiд кожноï групи.)
На дошцi записанi числа:
15 61 13
24 52 22
33 43 31
42 34 40
51 25
60 16
70
(6 чисел) (7чисел) (4 числа)
-Кожна група вiдгадає назву тварини з такою кiлькiстю букв, скiльки вийшло у вас чисел.
Слайд 19.
б . _ _ . к, в . _ ͇ . ͇ ь, ï _ . к,
Слайд 20.
Розповiдь учителя.
Борсук.
Оригiнальна i дуже цiкава тварина. Тiло мускулисте, голова гостра, плавно переходить в туловище. Ноги коротенькi, лапи сильнi. Гарно риє нории.
Восени барсук жирний, важить до 18 кг.
По боках голови темнi i свiтлi полоски.
Сiмейнi нории чистi iз товстим шаром сухоï пiдстилки.
Свою постiль iнодi сушить.
Ховається вiд ворогiв у нори.
Правда, вiд вовка чи великого собаки не завжди йому вдається сховатись.
Взимку спить.
Ведмiдь бурий.
Тiло в нього мiцне, покрите густою шерстю.
Висота бурого ведмедя до 2 метрiв, вага – до 250 кг.
Тривалiсть життя – 20-30 рокiв.
Живе у лiсi.
Ïсть ягоди, жолудi, горiхи, траву, мурашок, червʼякiв, мишей, жаб, косуль, оленiв.Бiгає швидко, гарно плаває. Може пропливсти до 6 км.
Засинає у барлозi з жовтня мiсяця.
Барлогу робить у ямах, пiд коренями дерев або просто пiд кучею хмизу, наносивши туди моху, листя сухоï трави.
Ïжак.
Живе 3-5 рокiв.
Ïсть все, що попаде на шляху: комахи, черви, равлики, бджоли, жуки, мишi, жаби, змiï, яйця птахiв, гриби, горiшки.
Гнiздо мостить у кущах, ямах, у коренях дерев. Вистилає гнiздо мохом i листям.
Бiгає швидко – до 3 м за секунду.
- Яка особливiсть поєднує цих тварин? (Вони засинають взимку)
Слайд 21.
(Звучить музика П.Ι.Чайковського «Пори року»)
- Опустiв наш сад. Листя пожовтiле з дерева летить.
(На дошцi макет дерева.)
У листопадi вiтер безжально зриває листочки з дерев.
Спробуємо дiзнатись з якоï гiлки впали листочки.
Всi приклади на вiднiмання. Чому? (Листя падає, ïх число зменшується)
-Як називаються числа при вiднiманнi? (зменшуване, вiд’ємник, рiзниця)
- Як знайти зменшуване? Вiд’ємник?
(Учнi вставляють числа у приклади.)
25-12=13
46-20=26
17-15=2
80-11=69
40-18=22
33-16=17
- Ι знову приходить яка пора року? (Зима)
Перший мiсяць зими? (Грудень.)
Слайд 22.
(Звучить музика П.Ι.Чайковського «Пори року»)
Гра «Сплети мереживо».
Зима зi снiжинок плете мереживо.
(Учитель розсипає снiжинки)
Вплiтати будемо число 15.
(на дошцi запис)
25+1540+1555+1560+1575+15100
(Пiд кожним прикладом крiпимо снiжинку.)
(Група, яка швидше обчислила приклад, приносить снiжинку.)
-Як ще можна назвати число 100? (Сотня, столiття.)
- Ми живемо в 21 столiттi. Якою буде у майбутньому наша Украïна, залежить вiд вас.
Домашнє завдання.
С.99 №580 задача №582, приклади.
V. Рефлексiя (3хв.)
Метод «Незакiнчене речення».
- Закiнчiть речення.
Урок навчив мене…(спостерiгати за природою, любити природу, берегти ïï)
- Я закрiпив вмiння…(обчислювати приклади, лiчити грошi, розв’язувати задачi, порiвнювати вирази.)
- Я дiзнався про життя таких тварин, як…(ведмiдь, барсук, ïжак)
- Пiсля цоьго уроку у мене виникло почуття …(задоволення вiд уроку, любовi до природи, iнтересу до математики.)
-Тепер ми оцiнимо свою роботу на уроцi.
Кому i за що ви хочете подякувати за урок?
(Виставляю оцiнки.)
- Покажiть, як ви оцiнюєте свiй настрiй?
- Оцiнку вашим знанням, вчинкам дасть матiнка-природа не раз i не два.
- Тож нехай слова поета С.Жупанина стануть для вас законом життя. (Дiти декламують вiрш С.Жупанина «Буду я природi другом»)
Бережiмо рiки,
Бережiмо води,
Як матусю рiдну,
Бережiм природу.
I рослинний i тваринний свiт – це наша рiдна Украïна.
Слайд 23.
Звучить пiсня «Це моя Украïна» муз.М.Ведмедерi, сл.А.Камiнчука.
Урок закiнчений.
Дякую за спiвпрацю.
|
Категорія: Мої статті | Додав: BLV2108 (18.11.2016)
|
Переглядів: 303
| Рейтинг: 5.0/3 |
|
|