1 клас
- Гра «Слово зi слiв»
Бабуся (дуб, нора, голуб, сад, ялинка).
Зозуля (зiрка, олiвець, зайчик, рука, липа, Якiв).
Їжачок (поïзд, нiж, сад, рiчка, вiнок, калина).
Лелека (ластiвка, весло, голуб, човен, мак, пташка).
Цукерка (цирк, струмок, калина, вiтер, рука, ключ, парта).
Подруга (липа, оса, вода, цирк, кожушок, гора, казка).
Якiр (маяк, бiлка, рiпка, риба).
Ворота (вишня, цапок, грудень, поле, травень, весна).
Папiр (пилка, муха, суп, бiк, пустир).
Украïна (гуси, крокодил, рiпка, нога, ïжа, чабан, гай).
Фартух (фарба, сцена, царiвна, хата, муха, хлiб).
- Крутить мавпочка склади:
Чи туди ïх, чи сюди?
Анаграми зi словникових слiв.
Басябу, лабджо, равизно, кувлiт, таворо, кагум, нокґа, ґадзи, дусьдi, кагадза, зулязо, чокïжа, тирквака, ïвКи, калеле, нiйкалi, каляль, вийно, леньо, вецьолi, пiрпа, сольрапака, горупод, сеподиренi, раïУкна, ïнукраська, тухфар, керцука, корцу, кiря.
- Гра «Слово в словi».
Iз букв словникового слова за 1-2 хвилини учнi складають новi слова. Виграє та пара, яка склала найбiльше слiв.
Наприклад: парасолька – пара, солька, лось, рак, ласка, праска, Параска…
- Гра «Запали вогник».
Учнi читають словниковi слова, у яких загубилися голоснi, i вiдгадують ïх.
Б_б_с_, бдж_л_, в_р_зн_, вл_тк_, в_р_т_, г_мк_, ґ_н_к, ґр_нт, ґ_дз_к, джм_ль, дз_ґ_, дзь_б, д_д_сь, з_г_дк_,з_з_л_, _мʼ_, _ж_ч_к, кВ_т_рк_, К_ _в, л_л_к_, л_н_йк_, л_льк_, н_в_й, _л_нь, _л_в_ць, п_п_р, п_р_с_льк_, п_др_г_, п_с_р, _кр_ _ н_, _кр_ _нськ_, ф_рт_к, ц_к_рк_, ц_к_р, _к_р.
- Гра «Запаси мишки».
Мишка – дбайлива господиня. Знайшла вона шкуринку i ту несе в шпаринку. Давайте помiркуємо, що вона може зберiгати в глечиках та мiшках. Працюємо в парах. Будемо викладати слова-запаси мишки iз звукiв, якi є на партах. Один учень записує схему слова на дошцi.
Бабуся - 0 -0 =0 , бджола - - 0 – 0, виразно – 0 – 0 - - 0 ,
зозуля – 0 – 0 = 0, олень 0 – 0 =, якiр = 0 = 0 -, ïжачок = 0 – 0 – 0 -,
лялька = 0 = - 0 .
- Гра «Букви вiдпочивають».
Букви виконують складну, але дуже потрiбну роботу – складають новi слова. Пiсля напруженоï роботи вони зазвичай виходять на прогулянку. Якось букви гуляли вздовж рiчки i пишалися своïм вiдображенням в водi. Давайте ми впiзнаємо слова з цих букв.
ЛЕЛЕКА ЯКΙР ЇЖАЧОК ПАРАСОЛЬКА ПАПΙР
ЛΙНΙЙКА ВОРОТА ДЖМΙЛЬ ЦУКОР ОЛЕНЬ
ЗОЗУЛЯ ЗАГАДКА
|
|
- Гра «Словниковий тренажер».
Учень тримає картку, на однiй сторонi якоï записанi словниковi слова з пропуском букв, а на iншiй – букви, якi слiiд вставляти.
Дiти в парi по черзi називають букву, пропущену в першому словi, другому i т.д. Учнi контролюють та виправляють один одного.
|