Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Велика буква в iменах, по батьковi та прiзвищах людей.
Тема. Велика буква в iменах, по батьковi та прiзвищах людей.
Мета. Формувати в учнiв умiння писати з великоï букви iмена, по батьковi, прiзвища людей; закрiплювати вмiння правильно писати слова, розвивати памʼять, мовлення, виховувати любов до Украïни, шану до ïï видатних людей.
Обладнання: таблицi, картки для роботи в парах i групах змiнного складу, малюнки з зображенням бiлочки та ïжачка, стрiчка з реченням для зорового диктанту.
Хiд уроку
1. Органiзацiйний момент. Очiкування (обговорення плану уроку за фiшками, очiкування дiтей i вчителя вiд уроку).
2. Розминка для памʼятi за методикою ейдетики.
Словниковi слова записанi на дошцi, а дiти складають мультфiльм.
Диктант, який написав на «12».
Ведмiдь, що на порозi, виконує завдання, викладене з цукерок, якi привiз
Шофер на червонному автомобiлi, у кузовi якого
телевiзор, що показує незвичайну
бiблiотеку, яка заставлена тортами, якi спiк
дятел, що сидить i гортає
календар, який чомусь висить на ручцi дверей i не знiмається у класi, який засипав
листопад жовтим листям аж до стелi.
3. Хвилинка калiграфiï.
Загадка. Воно належить менi, але iншi вживають його частiше, нiж я (iмʼя).
- Як пишеться це слово? (Правило про написання слiв з апострофом.)
- Запишемо цiлий рядок цього слова.
4. Зоровий диктант (стрiчка з реченням).
У мене гарне iмʼя!
- Яке це речення за метою вичловлювання?
- Скiльки букв у словi iмʼя? Звукiв?
- Чому ви так вважаєте?
5. Гра «Чарiвник» (робота в парах). Перетворiть це речення на питальне.
6. Проблемна ситуацiя.
Запис на дошцi:
Наша вчителька – ольга володимирiвна луговська.
- Я стверджую, що в цьому реченнi всi слова записанi правильно. А як думаєте ви? (Вiдповiдi дiтей: «Я частково згоден…», «Я заперечую, тому що…»).
7. Мотивацiя навчальноï дiяльностi.
Казка «Як маленька буква стала великою»
Жила собi маленька буква. Ïï нiхто не хотiв помiчати: часто пропускали, недописували.
- Чому мене не помiчають, чому часто пропускають учнi? – жалiлася вона дядьку Алфавiту.
- Ти маленька, тому й не помiчають, - поважно вiдповiв старий.
I надумала тобi буква своï справи налагодити: «Спробую-но я iз середини речення перемiститися на початок».
I сталося диво. Почали всi поважати букву, писати ïï великою. Сподобалося це буквi. I наважилася вона дати назву мiстам, селам, вулицям, рiчкам, морям та озерам, горам та долинам, прилаштуватися до iмен, по батьковi, стала на перше мiсце в прiзвищах i навiть у кличках тварин посiла перше мiсце. Пiшла про неï слава по всiй Мовляндiï. Запишалася буква, розтовстiла, виросла. I тепер всi слова, якi починаються з неï, пишуться з великоï лiтери.
8. Асоцiативний кущ.
(Вiдкривати таблицi на магнiтнiй дошцi пiд час читання казки.)
9. Оголошення теми й мети.
Сьогоднi ми поговоримо про велику букву в iменах, по батьковi та прiзвищах людей.
10. Робота з пiдручником.
1. вправа 214 (колективно, усно).
2. робота над правилом (робота в парах).
11. Закрiплення. Робота в парах змiнного складу (картки з iменниками, прiзвищами, по батьковi).
12. Робота з пiдручником. Диференцiйованi завдання (вибiр вiльний).
Бiлочка Записати iмена та прiзвища 4 учнiв класу. Впр.216
Виписати прiзвища людей, про яких говориться в текстi.
Ïжачок Впр.215
Виписати 4 прiзвища. Впр.216
Виписати iмена людей, про яких говориться в текстi.
Спiльне завдання. Вибiрковий диктант.
У класi чергують Нiна i Сашко. До класу зайшла Ольга Володимирiвна. Вона похвалила учнiв.
13. Фiзкультхвилинка. «Пiднiмись – великiй лiтерi вклонись».
Я називаю слова. Якщо почуєте слово, що означає iмʼя, по батьковi, прiзвище, ви маєте пiднятися.
14. Робота в групах. Закрiплення.
1. Вправа 217 (вiдповiдь на планшетi).
2. Гра «Годинник» (робота з деформованим реченнями).
15. Презентацiя проектiв «Що в iменi твоïм?».
1. Ιнформацiя вiд вчителя.
2. Захист проектiв (виступ групи дiтей).
16. Словникова робота.
(На дошцi записанi слова)
календар
шiстнадцять
черговий
червоний
1. Прочитайте слова, знайдiть зайве. Пояснiть свiй вибiр.
2. Вимовiть, запишiть, виконайте звуко-буквений аналiз слова черговий.
Складiть з цим словом речення, запишiть його i пiдкреслiть лiтеру е, на яку треба звернути особливу увагу при написаннi цього слова.
3. Утворiть i запишiть словосполучення, поставте наголос у словах.
Черговий Парта
Календар Дмитрик
Червонi Природи
Шiстнадцять Квiти
17. Корекцiя настрою за методикою ейдетики.
Заплюшiть оченята. Уявiть собi, що ви лежите на березi моря. До вас долинає тихий шум прибою, тепле сонечко торкається до вас своïми променями, легкий вiтерець обдуває вас i нiби плавно пiдiймає вгору до пiднебесся, назустрiч хмарам. Ви опускаєтесь на хмаринку, вам приємно i зручно. Ви розглядаєте хмаринки i бачите: на першiй хмаринцi пливе велика буква в iменах та по батьковi, на другiй – велика буква в прiзвищах, а на третiй – велика буква в кличках тварин.
Тепер настав час повертатись на землю. На рахунок «три» ви роплющите очi.
Раз! – ваша памʼять покращилася.
Два! – ви легко уявляєте i пригадуєте.
Три! – настрiй бадьорий, веселий i таким буде завжди.
18. Пiдсумки.
- Чи справдилися вашi очiкування?
- Що нового дiзналися про велику букву?
- Що цiкавого дiзналися про своï iмена?
19. Домашнє завдання. Вправа 218 (диференцiйовано).
1. Виписати з вправи iмена та прiзвища.
2. Списати всю вправу.
3. Дописати iншi прiзвища, якi утворилися вiд iмен.
|
Категорія: Мої статті | Додав: BLV2108 (11.02.2016)
|
Переглядів: 352
| Рейтинг: 5.0/2 |
|
|